Ballet

In de lessen van 3-4 jarigen wordt spelenderwijs gewerkt aan de ballettechniek. Vanaf 5 jaar duren de lessen een uur en leren de kinderen al meer echte balletpassen.

In de balletlessen wordt gewerkt aan:

  • Muzikaliteit
  • Houding
  • Expressie en creativiteit
  • Ballettechniek
  • Flexibiliteit
  • Bewustzijn van jezelf, elkaar en de ruimte

 

Dansmix

Dansmix is perfect voor kinderen die houden van energiek bewegen en dansen. Het is een mix van Streetdance en Jazz waarbij je de leukste moves leert op de hits van het moment. De belangrijkste basis danspassen komen langs en je leert hoe je met je eigen moves zelf dans kan maken. We werken aan coördinatie, muzikaliteit en creativiteit.

 

(Modern)Jazz       

Jazzdans, is een vrije manier van dansen die qua structuur lijkt op klassiek ballet.  Deze dansstijl is gebaseerd op popmuziek zoals jazz, rock en hiphop.

De jazzdans leent uit verschillende stijlen, technieken en toepassingen. Typerend zijn swingende ritmes, geïsoleerde en verrassende bewegingen vaak dicht bij de grond. De jazzles bestaat uit verschillende techniekoefeningen die dansant verwerkt zijn in combinaties. Belangrijke oefeningen zijn isolaties en houdingsoefeningen en de les wordt altijd afgesloten met een spetterende combinatie. In deze danscombinaties kunnen elementen van verschillende jazzstijlen voorbij komen zoals bijvoorbeeld Afro jazz, Show of Modern jazz.

 

Klassiek-Modern

In Klassiek-Modern combineren we de klassieke ballettechniek, de basis van alle dansvormen, met meer vloeiende moderne dans.
De klassiek oefeningen afwissend aan de barre en op de vloer bereiden je voor op de danscombinaties later in de les. Bij klassiek ballet werken we aan een goede houding, coördinatie en kracht. Bij modern combineren we ademhaling en beweging. Het gaat om loslaten en dansen vanuit natuurlijke bewegingen zoals lopen, rollen, springen en vallen. 
Naast de technische scholing van het lichaam is het heerlijk om jezelf uit te drukken in deze dansvorm. 

De muziekkeuze kan heel divers zijn.